Sångdag

Idag har det blivit sång i princip hela dagen. Det började klockan tio när Accent skulle träffas för uppsjungning och snabbgenomgång av låtarna. Vi sjöng klockan elva. Jag kom hem vid ett och då övade jag och Linus på Stad i ljus, som vi kanske ska spela in i studion. Vi provad olika tonarter och den som vi har nu passar Linus röst, men blir aningens hög för mig. Inte lätt att få fram starka, klara toner på höga G :S Men det löser sig!

Halv tre bar det av mot storforsen där Accent sjöng igen. Först var det lite repetition av låtarna och sedan kom publiken vid fyra. Det var riktigt kul! Linus var med och lyssnade. Inte ofta man lyckas få med honom på sånt, så det var kul ;)

Sen jag kom hem har jag sjungit och spelat piano. Har övat på resten av låtarna som jag ska spela in (nu har jag ca 12 låtar, vet inte om jag ska lägga till eller ta bort nån ;P) och så har jag kollat lite förslag till när jag ska sjunga på juldagen.

Det är i princip allt jag har gjort idag. Sång hela dagen ;) Till och med i bilen. Fast jag MÅSTE sjunga när jag kör bil. Det är ju så tråkigt annars ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0