Nationellt prov i svenska

Igår var jag trött och höll på att somna på engelskan. Inte bra! Och eftersom jag skulle ha nationellt prov i svenska idag tänkte jag att jag skulle bli tvungen att sova riktigt bra inatt så att jag skulle vara utvilad. Därför for jag till Linus. Sover nämligen bättre med honom än när jag sover själv ;) Men tror ni att vi sov bra inatt?!? Igår när vi skulle sova var jag inte alls trött trots att jag hade varit trött hela dagen. Jag låg å såg på tv ett tag medan Linus sov. Det brukar vara tvärtom, haha. Men jag lyckades i alla fall somna nån gång efter tolv, så det var ju inte så farligt. Linus vaknade vid tre av att det var kallt. Jag brukar nämligen ta hela täcket ;P Jag är så snäll! ;) Då gick han upp till datorn och tv:n i några timmar. Jag vaknade tio över sju och försökte få till hår och smink någorlunda så att jag inte skulle se alltför nyvaken ut. Sedan åt jag frukost och for till skolan medan Linus låg kvar och sov. Hehe, så kan det gå ;P

Hur som helst så gick nationella provet någorlunda bra. Jag skrev en krönika. Hade planerat redan innan att jag skulle göra det eftersom det är det jag tycker känns lättast. Då får man ju reflektera en massa och ha egna tankar och åsikter. Och ett lite friare språk än när man skriver exempelvis en tidningsartikel. Så det blev rätt bra! Och jag MÅSTE då ha blivit godkänd iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0