Körkortssnack

Det var kul idag på halkbanan! Och lärorikt. Första gången bilen sladdade var det lite läskigt, men efter ett tag lärde jag mig att sladda liiiite mer kontrollerat, haha. Det var då iaf väldigt lärorikt! Det är bra att veta hur det kan vara i halkigt väglag, osv.
Och så fick vi ju volta med en bil och ta oss ur när den var upp och ner! Haha, det var faktiskt jättekul! Men det är nog inte lika kul om det händer i verkligheten. Då skulle jag få panik!
Vi fick även se några filmklipp. Det var en kvinna som hade bråttom, körde snabbt och körde över ett barn. Och folk som körde på älgar. Och så fick man se vad som händer om man voltar utan säkerhetsbälte. Usch så hemskt! När jag hade sett dom där filmerna var jag itne alls sugen på att ta körkort. Det är ju jättevanligt med trafikolyckor och om jag skulle t.ex. köra över ett barn så skulle jag aldrig aldrig aldrig kunna förlåta mig själv. Även om det kanske inte är mitt fel. Och dom riskerna finns ju när man kör bil.
Börjar känna nu att det är inte är någon panik om jag inte klarar teorin och uppkörningen, för jag vet knappt om jag vill ha körkort längre, haha. Men vi får väl se hur det går!




När vi kom tillbaka till Älvsbyn gjorde jag och Johanna lite faser. Det gick bra! Känner mig rätt säker på teorin nu och vill bara göra bort provet NU! Jag pratade med morfar och han sa att han ville skjutsa mig och Cecilia till Piteå där vi ska skriva. Han är så söt :) Men ibland är han lite för snäll för sitt eget bästa, så jag vågar inte be honom om så mycket för ibland kan han ta på sig mer än han egentligen klarar och när han har mycket att tänka på kan han bli lite tjorvig ;) Men han ville verkligen skjutsa oss, så jag år väl låta honom göra det. Han är den som körde bil med mig när jag var liten. Då satt jag i hans knä och fick styra :) Och det är han som kommer att betala mitt körkort!!! Så han är minst sagt delaktig i allt det här :) Och han är världens bästa och sötaste morfar :)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ta körkortet i alla fall (nu när du kommit så långt), det är bra att kunna skriva det på sitt CV, du är ju inte tvungen att köra bil bara för att du har ett körkort :D

2009-09-09 @ 17:36:51
URL: http://asleeponasunbeam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0