Dag 10 och 11

Dag 10 - Det här hade jag på mig idag


Hemma-plugg-dag så jag har inte lagt mycket tid på kläderna, haha. Drog på mig ett khaki-grönt linne och ett par mjukisbyxor och när jag började frysa tog jag på mig älsklingens skjorta som egentligen inte alls passar till linnet. Men vad gör det? Ingen ser mig nu ;)


Eftersom det inte finns mycket att skriva om dagens klädsel så tänkte jag skriva dag 11 också. och förresten så är det ju den elfte idag, så jag ligger ändå en dag efter!

___________________________________________________________________________________


Dag 11 - Mina syskon

Jag har tre syskon; Erika, Linus och Lina.

Här ni en gammal bild på mig och Erika när vi kör en klassisk fjortis-pose, haha. Seriösa har vi väl aldrig varit?



Jag är äldst i syskonskaran, men Erika är näst äldst. Hon är 17 år och pluggar på gymnasiet i Älvsbyn. Teknikprogrammet går hon. Hon är oftast glad och sprallig och flamsig. Men får många att skratta!
Hon tycker om musik också. När vi var små brukade vi alltid ha konserter för våra släktingar. Vi brukade sjunga och mima till Carola och liknande som vi lyssnade på på den tiden. Men roligt var det! Undrar om släktingarna tyckte samma sak? ;)



Här har ni en bild på Linus:



Linus är 16 år och har som ni kanske redan vet samma förnamn som min pojkvän, vilket kan göra det svårt för folk att förstå vem jag pratar om. Därför kallas han oftast för "brorsan" och pojkvännen kallas för "älsklingen". Bara så ni vet!
Linus är lite av en träningsnarkoman. Tränar jämt och går skidskyttegymnasiet i Boden. Tycker inte riktigt om att han är starkare och längre än mig nu ;)
Vet inte riktigt vad jag mer ska skriva. När han var liten samlade han alltid på pinnar! Och när jag och Erika hade våra konserter fick han vara fruktförsäljare, osv, i publiken. Så han var också med på ett hörn!



Här har ni Lina:



Lina är yngst. 10 år är hon. Hon är min lilla prinsessa som jag får vara "extramamma" åt ibland när mamma är borta osv. Dock inte så ofta numera eftersom jag bor 30 mil bort.
På bilden har hon sin söta kanin Strumpan som hon tycker om mycket och busar med. När jag är i Älvsbyn tycker jag att Strumpan är mer inomhus än inne i sin bur. Liten bortskämd kanin ;)
Enligt många av mina vänner är Lina lik mig. Kommer ihåg en kompis som glömt bort Linas namn och kallade henne för Lill-Emma. Det var ju några år sedan, men ändå lite kul!



Och så ett svar på en fråga som många ställer; varför heter jag Nyman och mina syskon Karlsson?
Jaa, ni som varit med "från början" vet att jag hette Karlsson fram till 2009 då jag bytte namn till Nyman. Mina föräldrar är gifta, men mamma valde att ta tillbaka sitt flicknamn Nyman eftersom det kändes mer rätt. När jag blev 18 bytte jag också namn till Nyman för att jag var less på att heta Emma Karlsson eftersom det fanns så många som hette det. Emma Nyman är väl inte heller jätteovanligt, men iafinte lika vanligt som Emma Karlsson. Och jag trivs superbra med Nyman. Känns som att jag har hetat det hela livet!



Dag 01 – Om mig
Dag 02 – Min första kärlek

Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0