Havregrynsgröt

Idag är det två veckor sedan jag kom till Älvsbyn, och inte en enda gång har jag ätit havregrynsgröt. Har varit alldeles för slarvig med frukosten. Det har oftast bara blivit en macka och ibland bara någon frukt. Det beror nog mest på att dygnet är omställt och jag vaknar så sent att det nästan är lunchdags. Men nu är det dags för havregrynsgröt igen! Och jag har LÄNGTAT efter den. Har jordgubbar och blåbär i. MUMS!



Jag gör gröt på en deciliter havregryn och två deciliter vatten. Sedan en massa bär till!
Jag har dock ingen mjölk i, eftersom jag inte tycker om mjölk. Mjölken finns i kaffet, där mjölk nästan är ett måste. Enda gången jag dricker mjölk är med andra ord en liten skvätt i kaffet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0