Barnvaktis

Igår och idag har jag varit hemma med min syster som har varit sjuk. Lika bra när jag ändå är ledig :) Hon tycker inte om att vara ensam hemma, men jag har fått fara iväg och träna iaf. Tar ju bara typ en timme och då har hon klarat sig själv :)

Igårkväll var vi hos Miriam i Vidsel. Orkar inte skriva alla som var där, för det var så många och jag skulle säkert glömma nån ;) Men det var trevligt! Vi pratade en massa och åt tårta. Det var en JÄTTEGOD marängtårta. Haha, jag hade lätt kunnat äta hela själv! (Eller kanske, i omgångar, haha ;P). Sen or jag direkt hem till Linus och sov med honom. Mysigt :)

Imorse or jag hem när Linus for på jobbet. Dvs klockan nio. Jag skulle ju ta hand om Lina idag så det var bara att ta sig upp även om jag var rätt trött imorse ;P

Idag har jag tränat, sjungit med Lina, dammsugit köket+hallen, tvättat+hängt tvätt, ikat med Lina, lagat mat, sett ett avsnitt av DH och sjungit lite till tills min hals gav upp :) Så jag har haft en del att göra även om jag bara har varit hemma (förutom en timme på gymmet då, men det är så lite att det inte gills ;))

Efter middagen var jag och mamma på konsum och handlade lite och sen for hon och pappa på revyn. Jag är barnvakt ikväll. Känns faktiskt gode drygt att vara hemma en fredagkväll. Känner mig lite ensam och tråkig, haha. Men jag var ju med kompisar igår och kommer väl vara det imorgon också och en massa andra dagar/kvällar under lovet så jag klarar mig ;) Det är bara det faktumet att det är fredagskväll som stör mig. För då ska man ju ha kul liksom ;) 


Jag längtar till sommaren, MASSOR! Gaaah. Tråkigt med kylan :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0