Såna där automatbilar

Min företagsbil har automatväxel. Har aldrig kört såna förut, så det var lite läskigt igår när det var första dagen. Jag lyckades tvärnita ett par gånger när jag skulle svänga för jag är van vid att trycka in kopplingen, och den pedalen fanns ju inte så det blev bromsen istället ;P Men idag har det gått bättre! Undrar hur det ska gå att köra vanliga bilar sen? Har fyra veckor kvar efter det här veckan och kör i snitt mer än 25 mil per dag. Från lunchen igår har jag hunnit köra 40 mil ;P Och ändå är jag ju i dikena för det mesta. Så när jag ska köra runt och kolla vägarna kommer det bli mycket mer. Men jag trivs, så länge jag har some good music är livet rätt härligt ;)

Och vet ni vad jag gjorde idag! Jag körde lastbil for the first time in my life. Det var roligt. Den var lång och det var lite svårt att veta hur långt jag kunde backa osv, men jag lyckades då iaf. Ska kanske ta lastbilskortet nån gång i framtiden när jag har råd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0