Bloggutmaningen

Det är ju en massa bloggare nu som har börjat med den här "bloggutmaningen". Så varför inte jag?

Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Okej! Dag ett idag då, "om mig"!

Hmm. Vart ska man börja?

Jag kommer från lilla Älvsbyn i norrbotten, men är numera Umeåbo. På gymnasiet läste jag estet-musik. Hade pluggat så mycket under hela högstadiet (MVG-barn) och kände att jag bara behövde ha roligt ett tag, så därför blev det musik.

För övrigt så har jag ALLTID tyckt om musik. Blrjade sjunga ungefär när jag började prata. Jag sjöng om det jag gjorde, osv. Har sedan alltid fortsatt sjunga för att jag tycker att det är kul. Har varit med i olika körer sedan jag var liten, har spelat in några låtar i studio och under gymnasiet lärde jag mig att spela piano, bas, altflöjt och lite gitarr.

Har även lyssnat på mycket olika sorters musik. När jag var liten var Carola den stora idolen. Nu är jag dock mer av en rocktjej och några favoritband är; Megadeth, Edguy, AC/DC, Airborne och så självklart sångarna Jorn Lande och Ronnie James Dio.

För tillfället studerar jag vid Umeå Universitet. Jag läser turism. Visste egentligen inte säkert vad jag ville plugga eftersom jag inte har någon klar bild på vad jag vill arbeta med i framtiden. Men turism kändes som ett bra val, och hittills har jag inte ångrat mig!

Saker som gör mig glad i vardagen är såklart min älskling Linus (som tyvärr bor 30 mil härifrån. Eller det kanske är jag som bor 30 mil ifrån honom eftersom det är jag som har flyttat?), mina vänner, min lilla kattunge Dio och självklart träningen!

Jag älskar att träna. Målet med träningen är att bygga muskler.
Jag ska bli stark, och det ska synas! När jag bodde i Älvsbyn fick jag ofta höra av killar och gubbar på gymmet att jag var stark, men det kanske mest berodde på att det inte är alltför många tjejer där som lyfter tunga vikter, osv? När jag flyttade till Umeå och började träna på IKSU slutade jag vara stark, haha. Mer konkurrens här! ;)

Vet inte riktigt om jag ska skriva något mer. Finns hur mycket som helst som jag skulle kunna berätta om, men ingen skulle orka läsa. Så vi lämnar det så. Om ni undrar något är det bara att fråga. Kommentera eller mejla; [email protected]

Gonatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken rolig bloggutmaning! ;) väntar med spänning på fortsättningen :P

2010-12-02 @ 21:27:32
URL: http://joohannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0