Ronnie James Dio

Ronnie James Dio är artisten jag har döpt min katt efter. Blev lite förvånad när en kompis inte visste vem han var, så jag tänkte att jag måste ju göra ett litet inlägg om honom.

Så här såg han ut:





Han höll på för fullt ändå upp i åren. Dock dog han i våras!

Några av hans låtar är:
* Holy Diver
* Rainbow In The Dark
* Don't Talk To Strangers

Ni kan ju söka på Spotify och njuta av lite härlig musik!

Ett annat tips; Ni som gillar Dio kommer garanterat gilla Jorn Lande också. Norsk sångare som sjunger låtar i Dio-stil. SUperbra tycker jag! En av mina favoritlåtar med honom är "I Walk Alone".

Så in på Spotify och bli lite allmänbildade kära vänner ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0