Snart kattägare!

Jag ska skaffa katt! Hittade en på blocket och gick till mina hyresvärdar för att fråga om det var okej med en till katt här på gården. Och då visade det sig att dom behöver bli av med en av sina kattungar som dom fortfarande inte har hittat ett hem åt. Så istället för att köpa katten från blocket för 100 kronor får jag ta hyresvärdarnas kattunge för 5 kronor (eftersom man kan ju itne GE bort en katt, haha!).

Det är en svart, busig, liten hane på två månader. Egentligen ska man ju inte flytta kattungar förrän efter tre månader eftersom de fortfarande kan dia när de är 10-12 veckor, men eftersom kattmamman bor här på gården så kan jag ta katten när jag vill! :)

Imorgon ska jag iväg och köpa lite bra-att-ha-saker. Eller rättare sagt nödvändiga saker. Som kattlåda, kattsand, kattmat och en bur som han kan åka i när jag ska fara till Älvsbyn. Yäääy, vad roligt! :D

Kommer upp bilder på katten sedan när jag har honom här hos mig! Vilket blir inom närmaste framtiden! :)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

fin header :D

2010-10-04 @ 20:27:03
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kikar in! Gullig blogg <3 :P

// http://bigal.blogg.se

2010-10-05 @ 01:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0