Cyklat 16 km




Vardagsmotion är väl ändå för härligt? Cyklade till gymmet och universitetet idag istället för att ta bilen. 16 km blev det tur och retur. Och jag kämpar alltid som en tok där på cykeln så jag är dyblöt av svett när jag kommer fram, haha. Jag kör liksom mina egna "spinningpass" där jag varvar tungt, långsamt trampande med lätt, supersnabbt trmapande. Jag står upp, sitter ner och varierar hela tiden. Det måste ju vara roligt ;) Sedan är ju de första kilometerna rena rama berg-och-dal-banan och det är nog oundvikligt att kämpa, även om man försöker cykla lugnt ;)


Aint no mountain high enough, aint no valley low enough!




När jag kom fram till gymmet fick jag fundera lite
. Vilka muskelgrupper skulle jag köra? Kom på att jag redan kört igenom alla musklerna under denna "träningsvecka" som började i fredags. Skulle alltså egentligen ha haft vilodag idag, men hade helt glömt det. Vilodag får det bli imorgon istället!

Idag tränade jag då de muskelgrupper som jag för tillfället inte har träningsvärk i; biceps, hamstrings, rumpa. Några set på varje! Blev förresten lite stolt idag när jag pumpade mer i hantelcurls än en tjej som tävlar i fitness som tränade biceps bredvid mig idag. Tjoohooo! Jag kanske har lite muskler nånstans ändå? :)



Kommentarer
Postat av: Jessika

Vill träffa dig också! Nästa tisdag som den 19:e eller den den 26:e? :) Jag åker till fjällen den 21:a på eftermiddan när Wille har slutat jobbet, jag har sagt till min chef att jag kan jobba måndag-onsdag påskveckan, men har inte fått nå schema ännu om ev jobb då. Men vi borde hinna träffas innan! När åker du ner till umeå igen? För jag kommer ju hem den 25:e från fjällen så om du är kvar resten av veckan hinner vi träffas! :) Nej, han vet inget ännu, blir nog att berätta imorgon :)

2011-04-13 @ 16:05:41
URL: http://jessiiika.blogg.se/
Postat av: Jessika

Saknar dig också förresten! hihi <3

2011-04-13 @ 16:06:50
URL: http://jessiiika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0