Deltoideus




Nu har jag kommit hem från gymmet! Axlarna har tränats idag. Funderade ju på att köra några set mage också, men energin dog efter att jag pumpat axlar i ca en timme. Så mage blir det antingen här hemma ikväll, eller så imorgon!


Så här såg dagens pass ut:

* Stående militärpress - 4 set
* Drag mot hakan - 4 set
* Kryssdrag i CC (baks. axl.) - 5 set
* Hantellyft åt sidan - 4 set
* Mina specialhantellyft - 4 set
* Hög rodd - 3 set
* Arnoldpressar - 6 set


Som ni ser så körde jag stående militärpress idag istället för sittande som jag brukar göra annars. En fördel med att stå är att man kopplar in lite mer inre balansmuskler, eftersom det är svårare att hålla balasen stående. Övningen blir dock mer isolerad sittande, om man utför den rätt. Så det beror ju lite på vad man är ute efter! Men bra att göra lite olika!

Jag hade tänkt springa idag också, men benen är helt döda efter all kardio denna vecka. Därför skippade jag löpningen idag och hoppas att benen ska vara utvilade imorgon :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0