Onehundred pushups - Vecka 3



Tidsinsställt inlägg





Hur går det med armhävningarna? Har inte fått många kommentarer om den här utmaningen. Hoppas att ni följer den ändå ;)


Vi går nu in i vecka tre. Innan vi börjar med denna vecka ska det göras ett nytt test för att veta vilken nivå man ska vara på. Ner på golvet och kör så många du kan!!

Om du klarar 16-20 armhävningar ska du följa kolumn 1. 21-25 st = kolumn 2, mer är 25 = kolumn 3. Got it? :)


 
Här kan ni se hur många som ska göras varje dag:





Och hur går det för mig då? Rätt bra faktiskt. Klarade 35 stycken igår! Ganska rejäl ökning från när jag började! Är dock inte alltför förvånad över att det går så pass snabbt att öka eftersom jag körde ju denna utmaning för ett år sedan och kom upp i drygt 50. Även om jag inte tränat armhävningar sedan dess så har ju kroppen ett så kallat "muskelminne". Lättare att bygga upp det man haft förut än att börja helt från början! :) Sen har jag ju tränat en hel bröst också. Men inte uthållighet, utan jag tränar ju mest med tunga vikter.  

Tekniken och uthålligheten i boobsen börjar med andra ord funka bättre och bättre nu! Ska följa kolumn 3 nu också. Det känns inte helt omöjligt att nå till 100 pushups längre, för nu har jag ju faktiskt kommit en tredjedel :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0