Sämsta passet på länge

Kom nyss hem från gymmet där jag försökte träna biceps och triceps. Det var verkligen det sämsta passet på länge! Har inte haft ett sånt dåligt pass sedan i höstas någon gång... Det enda positiva var väl att jag lyckades med PB i repsantal på 15 kg i hantelcurlsen.

Varför gick det så dåligt då? Jag kan ju säga att jag var supertaggad och kände mig riktigt laddad av allt påskgodis som jag hittills hunnit förtära (hehe), och när jag började gick det helt okej och jag kände att jag hade riktigt bra tryck. Det som sabbade för mig var min vänstra handled. Det gjorde så fruktansvärt ont att jag fick avbryta en halvtimme in i passet, för jag klarade inte en enda repetition till.

Jag har haft lite problem med handlederna tidigare, men främst när jag har tränat bröst eftersom det är mycket tryckövningar. Då använde jag handledsskydd ett tag, men bara under bröstpassen. Detta var något år sedan. Under några månader jag har inte använt några handledsskydd alls och det har gått hur bra som helst. Så varför ska min handled paja just nu? Trodde att jag lyckats bygga upp dem rätt mycket så att de skulle hålla. Dessutom har jag ju inte tränat på något annat sätt än förut, och inte utsatt handlederna för något ovanligt i vardagen heller. Gaaah. Hoppas det går över snart! Blir galen om jag inte kan träna ju!





Tummen ner för det!




Kommentarer
Postat av: Choni - skönhetsblogg!

Hej! fin blogg!



Besök gärna min skönhetsblogg :)

www.choni.blogg.se



Kommentera mitt senaste inlägg så kommenterar jag ditt! :)



Kolla gärna in club4beauty också! Det gör du genom att trycka ovanför min header (på den länken där det står club4beauty)



Kram :)

2011-04-23 @ 10:42:55
URL: http://choni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0