Adrenalinkick!

Dagens gympass gick bra! Har träningsvärk lite överallt så jag hade inga skyhöga förväntningar, haha. Träningsvärken sitter ju dock mest i ben, rumpa, mage, ländrygg och bröst. Den i ryggen och axlarna har gått över, och det var ju det som skulle tränas idag.

Istället för att ta en konditionsdag innan jag börjar om schemat på nytt så körde jag på dirket, men dessa tre träningsdagar ska jag köra högreps istället för lågreps. Så kring 10-12 reps låg jag på idag. Funkade riktigt bra och brände på ordentligt!




Gårdagens pass såg förresten ut så här:

* Bänkpress - 5 set
* Hantelcurls - 5 set
* Pushdowns m stång - 5 set
* Skivstångscurls - 5 set
* Pushdowns m rep - 3 set
* Liggande flies - 3 set
* Dips - 3 set


Och dagens pass såg ut så här:

* Axelpress m hantlar - 5 set
* Hantellyft åt sidan - 5 set
* Skivstångsrodd - 5 set
* Drag mot hakan - 5 set
* Latsdrag i CC - 5 set
* Latsdrag med v-handtag - 3 set


Hantellyften åt sidan kör jag min egna specialare på. Först kör jag så många jag orkar rakt ut, sedan en sorts rotations-lyft som jag inte har något namn till, sedan "små" där armarna är i ungefär 90 grader. Blir ungefär som ett triset egentligen, haha. Men att byta lite vinkel gör att man kan orka någon fler, så det är riktigt bra. och det bränner alltid så mycket att man tror att axlarna ska gå sönder ;)




Träningspassen ger ju alltid en adrenalinkick, men den största adrenalinkicken fick jag minsann efter passet. Jag märkte nämligen att det var en spindel på min tröja i träningsbagen. På något sätt lyckades jag undvika att skrika, kastade ut tröjan på golvet, skakade i den, fick ut spindeln på golvet och trampade ihjäl den. Ifall någon undrar så är jag totalt livrädd för spindlar, så även om detta inte var något stort steg för mänskligheten så var det ett stort steg för mig ;)


Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

man tackar :D

haha här har du en till som är livrädd för spindlar!

2011-08-31 @ 14:52:47
URL: http://lenasvensson.shapemeup.se/
Postat av: Anonym

fin blogg du har! :)

2011-08-31 @ 16:43:10
URL: http://idahtt.blogg.se/
Postat av: Pontus

schysst program du har! men blir de inte för många set ? :)

2011-08-31 @ 20:51:28
URL: http://purepowerr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0