Bodypump

Vid elva händer det grejer! Då ska jag och Sofia fara på Bodypump! Jag har inte varit på det sedan förra hösten.. Helt enkelt för att jag inte är så mycket för gruppträningspass, och framför allt inte bodypump.

Bodypump kan vara en bra träningsform för de som inte rör sig alls annars. Liksom första steget ut i träningsvärlden. Sedan kan det ju naturligtvis vara kul också! Men man bygger inte några muskler av att göra samma övning en hel låt. Man tränar uthålliugheten i musklerna, och styrkeökningar i början beror mest på neuromuskulär anpassning.

Sedan tycker jag inte om att de bara har en insruktör per pass. Folk kan ju träna hur fel som helst eftersom instruktören sällan hinner gå runt och korrigera. Sedan finns det övningar med lite skum teknik i också. På skolan har vi bland annat pratat om det där med att knäna inte få vara över tårna i benböj på Bodypumpen. Man lär alltså ut en felaktig teknik för att det är "enkelt" .

Men idag ska vi alltså fara på ett pass och se ifall det är verkligen är så illa, haha. Nej, men jag tycker att det kan vara kul att göra något annat ibland. Att träna med extremt höga repsantal är ju inget som jag gör i gymmet, så lite variation är inte så dumt. Vi får se ifall det här blir sista gången jag far på Bodypump eller ifall jag inser att det inte är så tokigt. Värt ett försök iaf!

Men till alla er som vill bygga muskler - skit i bodypumpen och lyft tungt på gymmet istället!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0