Ideal

      


Vi har alla olika ideal. Vi vill se ut på ett visst sätt och vara på ett visst sätt. Vi vill alla vara perfekta, men har olika föreställningar av vad ordet "perfekt" innebär. Om ni tittar på bilderna här ovanför. En bild på Anna-Maria Lacatus och en på nån random modell.. Vilken av tjejerna tror ni har min drömkropp? Anna-Maria såklart! Jag tycker att hon har typ Sveriges hetaste kropp. Andra tycker kanske att modellen ser bättre ut.

Jag förstår ifall det är många tjejer som inte förstår varför man vill ha muskler. För mig känns det numera självklart att man vill se ut så, men jag vet att alla inte delar mina åsikter. Många av er som läser kanske vill se ut som modellen. Skinn och ben. Varken muskler eller fett på kroppen. Jag förstår inte hur man kan vilja se ut så, men jag accepterar andras ideal. Jag tycker att man får se ut precis som man vill, så länge man är nöjd med sig själv och inte svälter sig eller överäter eftersom det kan leda till stora problem med hälsan.

På samma sätt ber jag er att förstå mina ideal. Jag vill bygga muskler och leva hälsosamt. Jag tycker att det är fruktansvärt snyggt med muskler. Alla behöver inte tycka samma sak, men alla måste förstå att vi tycker olika, har olika målbilder och kunna acceptera att det är så. :)


Kommentarer
Postat av: Martin

tjejen med muskler är tusen gånger hetare, utan tvekan! :)

2011-08-05 @ 15:51:08
Postat av: Sara

Anna-Maria är ju så sjuuuukt het!

2011-08-05 @ 16:33:46
Postat av: Hans

Lätt, muskelvarianten! :)



SV: Jag kör utan faktiskt just av den anledningen som du skriver, jag vill få med greppet. Men kanske skulle man ta med remmar på nåt enstaka då och då...

2011-08-06 @ 09:12:56
URL: http://hans.shapemeup.se
Postat av: Annie

Jag håller med att man ska acceptera allas åsikter men det är ganska svårt när man ser unga tjejer späka sin kropp för att bli tunna och magra! :(

2011-08-06 @ 20:01:52
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Jonatan

Vad fint skrivet. :)

2012-02-06 @ 17:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0