När kroppen säger ifrån.

Nu har min kropp sagt ifrån! Jag har sovit alldeles för lite och stressat alldeles för mycket nu, vilket resulterade i att jag försov mig imorse. Jag måste ha stängt av larmet i sömnen. Det är kroppens sätt att säga ifrån att den behöver mer sömn. Problemet är bara att jag inte tar mig tid till att sova när jag är stressad, vilket leder till att jag blir ännu mer stressad. Inte okej!

Jag hann i alla fall till skolan i tid. Men det blev varken morgonpromenad eller cykeltur till skolan. Jag vaknade, slängde på mig kläder, åt frukost och körde liiite väl snabbt. Hann precis!

Vi har haft förekäsningar från halv nio idag och nu har jag precis kommit hem. Hela min dag har varit ett enda kaos på grund av att jag inte hann vakna till ordentligt imorse. Jag känner att ALLT blir lidande när jag stressar så här. Även träningen. Det enda jag hinner med nu är snabba lunchpass. Idag tränades bröst, biceps och triceps. Hann inte med sista tricepsövningen, men det är ju inte hela världen. Får ta igen det nästa gång bara.

Aja, nu ska jag äta något och sedan ta tag i pluggandet. Ni får intressantare inlägg när jag har ett intressantare liv!


Kommentarer
Postat av: Celine

Veckans blogg är igång på bloggen igen och det hade varit superkul om du ville vara med! Gå in på adressen nedan för att läsa mer om tävlingen och om hur du anmäler dig:



http://celinelf.blogg.se/2011/august/manadens-blogg-veckans-blogg.html#comment



Puss&Kram

2011-08-11 @ 20:03:50
URL: http://celinelf.blogg.se/
Postat av: Jenny Holm

Dem säger att man bör lyssna på sin kropp emellanåt. Jag har samma problem som du, i förrgår på jobb fick jag feberfrossa som jag trodde va början till förkylningsperiod men så va inte fallet. Så det va bara att tvinga sig själv att vila hela dagen igår, som tur va vart jag ledig så det känns lite bättre idag. Blir att ta tag i livet (träningen) imorogn igen=)

Ha en underbar fredag!

2011-08-12 @ 07:38:48
URL: http://www.jennyholm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0