Pass 1 avklarat!



Idag är det kardio&mage-dag. Detta blir uppdelat på två pass. Nu har jag precis kört första passet som bestod av stakning och cykel. Senare ska jag och Linus köra ett stenhårt magpass.

Jag for iväg till gymmet lite halvtaggad. Ville mest komma bort en stund eftersom jag inte hittade fler ursäkter att inte skriva en kravanalys som ska lämnas in snart. Jag tänkte att en kvarts stakning och en kvarts crosstrainer skulle bli lagom. Från början var jag fruktansvärt seg och första fem minuterna av stakningen gick rätt dåligt, men sedan kom jag igång ordentligt och det var superkul! Efter 15 minuter var jag mer än redo för mer kardio, fast i annan form eftersom mina armar var trötta sedan gårdagens pass och inte pallade mycket mer stakning. Crosstrainern i källaren var upptagen och helt random kom jag på att jag var sugen på att cykla! Det är inte ofta jag cyklar inomhus. Något spinningpass på IKSU ibland bara, men ytterst sällan.

Planen var att cykla i en kvart. Jag tog en Topphälsa-tidning från tidningsstället och parkerade rumpan på en cykel. Jag blev rätt inne i tidningen och glömde bort tiden. När jag kollade på klockan visade den 23 minuter. Oops. Jag tänkte att det är lika bra att köra i halvtimme. Jag vill liksom ha jämna tider, haha. 10, 15, 20, 30, 40 osv. Jag kan inte sluta på 23 eller 25 minuter. Så en halvtimme fick det bli på cykeln och det var riktigt roligt!

Nu sitter jag här och mumsar på en stor banan för att få i mig lite snabba kolhydrater. Ska hoppa in i duschen och på en timme väntar lunch ute på byn med mamma och systrarna. Tjejlunch ala thaimat! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket :-) Ja det är något speciellt med hösten, känns som perfekta träningstiden..fast sommaren är inte så dum heller! Sol & Bad :-)

2011-08-02 @ 18:24:18
Postat av: klara

ha ha det där känner jag igen. Jag vill inte heller sluta på ojämna tider :)

2011-08-02 @ 18:53:35
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0