Tips för att få i sig mer vatten


Bild: Google

Ibland tycker jag att det är riktigt svårt att få i sig så pass mycket vatten som man behöver. Vatten känns helt enkelt tråkigt att dricka, men det är väldigt viktigt. Visste ni att törstkänslorna inte kommer förrän man förlorat 2% av vätskan i kroppen och då har prestantionsförmågan redan reducerats? Med andra ord är det superviktigt att dricka mycket för att orka med vardagen.

För att veta att man får i sig tillräckligt mycket kan man ställa en kanna med vatten i kylen och ha som mål att ha druckit upp hela innan dagen är slut. Då får du i dig en liter. om du dricker det utöver det du dricker vid måltiderna kommer du att fylla ditt dagsbehov. Vid träning ska man självklart dricka mer för att upprätthålla vätskebalansen, men det brukar falla sig naturligt att ha med sig en vattenflaska till träningen.

Att dricka vanligt vatten kan kännas tråkigt, så därför har jag ett tips till er. Skär citronskivor och hyvla gurka med en osthyvel och tillsätt det i vattenkannan i kylen. Det blir genast mer spännande! Jag har sällan färsk citron hemma, så jag brukar sätta i pressad citron (som jag har på flaska) och gurkskivor. Funkar superbra!


Kommentarer
Postat av: Lina Holgersson

KOLLA IN MITT FÖRETAGS GRYMMA SOMMARMODE! Kör det endast nu under sommaren!

Lagt in i bloggen speciellt för mina bloggläsare med förmånliga priser osv!



Pussar & Kramar //Lina Holgersson <3

2011-08-09 @ 21:17:48
URL: http://linaholgerssons.blogg.se/
Postat av: papis

de e så jäkla gott

2011-08-10 @ 13:55:00
URL: http://www.papis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0