Brödbak

Jag känner mig som en tråkig och dålig bloggerska den här veckan. Men det blir bättre, I promise!

Idag har jag ägnat mig åt att baka.
Matiga, proteinrika muffins har det blivit och nu håller jag på att baka bröd. Kan tyvärr inte lägga ut nå recept då jag inte går efter recpet när jag bakar bröd utan bara kastar i lite allt möjligt i lagoma mängder så att det det blir en bra deg. Men jag börjar alltid med att blötlägga linfrön och havregryn och göra det till en gröt innan jag blandar i lite vetemjöl, müsli, m.m. Nyttiga och mättande bröd ska det vara! :)

Medan degen jäste var jag dessutom ute på min första promenad sedan i tisdags. Blir så rastlös av att vara inomhus hela dagen, haha. Men mjukstart blev det så att förkylningen inte blir värre. 20-minutersrundan bara. Och jag försökte gå saaaakta för att inte promenaden skulle göra mer skada än nytta. Och hur gick det? 20-minutersrundan gick på 21 minuter. Men jaaa, 1 minut saktare än vanligt i alla fall ;)

Nu är bröden i ugnen och jag ska roa mig med att läsa lite träningsbloggar en stund :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0