Bröst och axlar

Igår frågade Linus mig: "Vad tycker du är tråkigast att träna?"

Jag svarade: "Mage. Grymt drygt, massa repetitioner om man gör klassiska magövningarna och det tar bara tid"

Sen frågade han: "Vad tycker du är roligast att träna?"

Jag svarade: "Hmm. Axlar är kul. Och biceps, och triceps, och bröst, och rygg och.."

Linus: "Allting med andra ord?"


Hehe, jaa, det är väl så det är . Allt utom mage är kul ;) Dock måste jag säga att jag just nu ÄLSKAR att träna axlar. Känns helt underbart. Får enormt bra kontakt, härligt tryck och en massa träningsvärk efter varje pass!

Idag tränades bröst och axlar. Så här såg passet ut:

* Bröstpress i maskin
* Pecdec
* Lutande pressar
* Flyes i CC

* Drag mot hakan
* Sidolyft
* Sidolyft-a la-Emma-special
i superset med
* Lyft framåt med medicinboll
* Arnoldpressar

Helt, totalt, fruktansvärt, underbart slutkörd blev jag i musklerna! Jag körde rest-pause i pecdec och det tog på rätt rejält må jag säga. Hade ingen styrka kvar till flyesen i cable sen. Eller vad sägs om en 7:a som bäst på 17,5 kg? Haha, inte okej!

Axelträning tog också slut på mig rejält. Som ni ser så blev det ingen militärpress idag, vilket jag oftast brukar börja med i vanliga fall. Tänkte att det kan vara bra med lite variation, även om jag såklart tycker att det är en grym övning (Annars skulle jag väl inte köra den? Daaaah;P).




Kommentarer
Postat av: Christer

Roligast är ben tycker jag. Därefter kommer allt annat :)

2011-02-06 @ 19:22:16
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0