Dag 6 - Mål med träningen


Bloggutmaningen Dag 6
(För tidigare inlägg, se kategorin Bloggutmaningen - Träning)


Mål med träningen

En bild säger mer än tusen ord!



Just kidding. Mitt mål är inte att ha en fysik som Iris Kyle, även om jag är grymt imponerad av henne! Tänk alla miljontals timmar i gymmet och allt slit som finns bakom en sån kropp! Målmedvetenhet är viktigt om man ska lyckas med sånt!

Mitt mål är som sagt inte Iris Kyle's fysik. Men som alla mina trogna bloggläsare kanske redan märkt så är målet att bygga muskler! Jag älskar styrketräning och jag älskar att se att jag utvecklas. Just nu har jag hamnat på en platå där det inte händer så mycket. Förstår att all stress är en bidragande faktor. Jag äter mer än nånsin tidigare för att musklerna ska få energi. Och vad händer? Jag går NER i vikt. Och vad bidrar det till? Inte är då muskeltillväxt i alla fall. Längtar till nästa helg då första tentan på den här kursen är över och stressen sjunker med stormsteg, för DÅ räknar jag med att detta ska återställas till det normala ;)

Nog om det!
Inom styrketräningen har jag inga jättekonkreta mål förutom mer synliga muskler, osv. Men jag måste erkänna att det är liiiite frestande att testa body fitness nån gång i livet. Dock inte närmaste åren, då jag har för mycket annat att fokusera på som tar mycket tid (läs: universitetsstudierna). Men det skulle vara grymt kul. Bara för att ha gjort det liksom!

Sedan ska jag sätta mig någon dag och formulera lite styrke-mål. Typ att jag ska göra X antal chins utan assist innan året är slut osv, osv. Har haft såna mål tidigare och det är ju en motivation till att träna och utvecklas. Målmedvetenhet is the shit!


Jag tycker att det är lättare att sätta upp mål för konditionsträningen. Det blir liksom lite mer konkret, till exempel i form av att jag ska klara av att springa en halvmara nästa sommar. Någon gång i livet ska jag klara ett helt marathon. Och kanske ett Vasalopp också? (Blir dock svårt då jag aldrig åker skidor och inte har någon som helst vana av det, men det går väl att träna upp?). Skulle vara kul med något triathlon också...

Haha, det finns en lång lista med grejer jag vill göra innan jag dör ;) Men kort sagt: Mitt mål med träningen är att bygga muskler!





Anna-Maria Lacatus. Behöver jag säga mer? Haha. Underbar fysik!

Måste ju säga att det är såååå mycket snyggare att ha muskler än att vara pinnsmal!
Och har man inte muskler ska man ha lite kurvor! Men muskler är ju det allra bästa. Eller hur? ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Iris Kyle är GRYM!

2011-02-09 @ 16:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0