Den friska luften väntar på mig!

Nu får det vara färdigpluggat för idag! Är helt slut i huvudet. Ska bege mig iväg på en promenad för att rensa tankarna.

Jag förstår mig inte på de som inte tränar. Hur överlever dom? Jag har vilodag idag på grund av förkylning och är så rastlös att det inte är klokt. Nu mååååste jag ta en promenad. I lugnt tempo. Men ändå. Jag måste få röra på mig. Annars blir jag bara seg och trött. Träning ger energi ju. Extra viktigt nu under vintern när det är mörkt och många blir tröttare på grund av det och går in i sina vinterdepressioner.

Visst, ibland kan jag känna för att bara stanna inomhus under en filt och se en serie på datorn, men jag vet att jag mår så mycket bättre och får så mycket mer energi av att ta en promenad. Det kan kännas jobbigt att ta sig ut, men när man väl är igång är det underbart. Man får sin egna tid och en paus från all stress. Det är väldigt viktigt för mig, i alla fall! :)

Har längtat hela eftermiddagen och kvällen efter att få bege mig ut i den friska luften. Nu kör vi!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0