Det börjar ju rätt bra!

Träningsåret 2011 har börjat! I 10 veckor ska jag fokusera mer på kondition än styrka. Om jag vill köra i tre månader gör jag det, men 10 veckor är den planerade perioden. Sen blir det mera muskelbyggande! Jag kommer självklart träna styrka nu också. Det klarar jag mig inte utan ;)

Idag på gymmet hade jag lite tidspress. Kan bli så när man inte har eget passerkort ;) Men jag hann i alla fall träna lite rygg. Olika rodd-övningar. Ländryggen har jag inte hunnit träna, men det får jag göra imorgon!

När jag hade tränat ryggen lite körde jag intervaller på löpbandet i en halvtimme. Nästa gång blir det längre tid! Men jag kämpade på riktigt bra den där halvtimmen. På slutet hade jag 3 graders lutning på bandet och körde 12-15 km i timmen. Och ååååååhhh vad jag älskar att svettas ;D

Sedan har jag och älsklingen hunnit promenera också. Drygt en timme ute i kylan blev det! Mina ben är för tillfället frusna som is, men snart får man väl upp värmen ;)

Kosten har också skötts bra idag. Till lördagsgodis delade vi på en mango ;)



Saknar dock sommaren! Tänk att kunna springa här istället för på ett löpband!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0