FITNESS vs BODY



Dessa två tidningar läser jag. Superbra inspiration! Men vilken är bättre?

Jag skulle säga att det beror på vad man är ute efter.
Det syns ju rätt tydligt redan på omslagen att Fitness Magazine inriktar sig mer mot tjejer och Body Magazine har killar som sin primära målgrupp.

Ur styrketräningssynpunkt tycker jag att Body är grym! Man kan lära sig något av att läsa Body, men jag måste säga att jag inte riktigt gillar att nästan alla studier de har med är gjorda på män. Hallå, vi kvinnor kan också styrketräna?!? Det är väl nackdelen med Body, men jag tycker ändå att det är intressant läsning. I januari-numret stod det tex om rest/pause, vilket är ett koncept jag tränar med lite då och då, men nu fick jag lite större inblick i vad det är och varför det är bra, osv.

Fitness Magazine lär jag mig sällan något ifrån, men jag tror helt klart att det kan vara mycket lärorika texter för de som nyss börjat träna. Jag läser främst Fitness för att få inspiration till mer än styrketräning. Här testa de olika träningsformer, m.m. Sedan finns också snygga träningskläder, m.m. som är gjorde för tjejer.

Bra recept anser jag finns i båda tidningarna! Dessutom gillar jag läsarfrågorna som besvaras i både Body och Fitness. Det brukar ofta finnas något som man kan känna igen sig i eller så kan man lära sig av andras misstag ;)

Men dessa två rekommenderar jag starkt. Jag är ett stort fan, hihi. Jag vill dock inte rekommendera tidningar som ToppHälsa, m.m. Det känns som att de hoppar på varenda liten trend som finns, osv. Men sådant har vi förstås alla olika åsikter om.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag köpte bägge tidningarna för att se om de var något att ha. Och visst så innehöll de båda tidningarna mycket intressanta artiklar och tips. Men jag måste säga att aktiv träning är tidningen för mig.

2011-01-23 @ 23:01:40
URL: http://wellnessfight.ninjus.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0