Morgonpromenad

Här sitter jag, pigg och glad! Jag vaknade av larmet halv åtta imorse. Liiite tidigt med tanke på att det blev sent igår. Men jag tog mig upp och gjorde mig redo för en morgonpromenad. Den sträckan som jag tidigare har gått på ca 70 minuter tog bara 62 minuter idag. Jag hade med andra ord ett bra tempo och tryckte på rätt bra ;)



Ibland har jag perioder när jag älskar att gå ut och gå på morgnarna, men det är mest på somrarna. På vintrarna blir jag trött och sover hellre någon timme längre. (Kanske för att det känns som att man borde sova när det är mörkt ute??) Men när jag väl börjar promenera vill jag inte sluta ;)

Jag behöver sova ungefär 8 timmar varje natt, men ibland blir jag faktiskt piggare av att sova en timme mindre och powerwalka i en timme. Man får en helt annan energi och man kan möta dagen pigg och glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0