Skitpass!

Dagens träningspass gick skit. Verkligen.

Ben och axlar skulle tränas. Det gick så sjukt dåligt att det är inte sant. Jag fick avbryta benträningen efter en övning eftersom jag fick en enorm smärta i mina knän. Jag vet att det är för att jag har tränat mycket kardio senaste tiden. Nu säger kroppen ifrån.

Efter den dåliga starten tänkte jag att jag i alla fall kunde träna de axelövningarna som var planerade. Det gick helt okej, faktiskt. pressade på så gott det gick. Men energin? Var fanns den?

Kan inte påstå att det är konstigt att det gick dåligt att träna idag. Knäna säger ifrån för att kroppen är övertränad och behöver vila, jag har sovit ungefär fyra timmar inatt och jag är helt slut i huvudet efter sju timmars grupparbete i skolan.

Jag vet att jag behöver ta det lugnt. Jag måste vila mer, för nu protesterar verkligen kroppen. Jag ska se hur kroppen känns imorgon. Antingen blir det vila då, eller så blir det ett lugnt pass. Bara styrka. Ingen kardio, då knäna inte ska belastas. Men en sak som är säker är att jag måste lägga till en till vilodag denna vecka. Fredag, lördag eller söndag.

Det känns riktigit jobbigt för mig att behöva vila mera. Varför? Joo, för att jag behöver träning för att kunna stressa av och släppa allt skolarbete för ett tag. Men jag får lösa det på annat sätt ett tag framöver. Köra minst två vilodagar i veckan tills kroppen känns på bättre humör ;)



Nu ska kroppen och huvudet få vila!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0