Bra pass!

Kom precis hem från gymmet och väntar på att duschen ska bli ledig så jag passar på att kasta in ett inlägg här. Idag är det första gången vi testat det nya upplägget utan PT. Jag tror att det här kommer att leda till en ännu bättre grundstyrka, samt mer muskelmassa. Det är ju mest basövningar nu, så finslipet får vi ta tag i sen igen :)

Det vi skulle köra var benböj, bänkpress, rodd, chins, sidolyft och situps. Vi kunde följa det nästan fullt ut. Vi bytte ut chinsen mot latsdrag eftersom chinsräcket var upptaget. Där körde vi både breda med stång och smala med v-handtag. Vi körde på kroppsvikten för att få det lika tungt som chinsen, och det funkade ju bra! Men jag gillar egentligen chinsen bättre, så vi får köra hårt med dem under nästa pass då istället!

Trots att det bara är andra gången vi kör det här passet kände jag mig redan lite starkare, haha. Men det beror nog mest på att kroppen snabbt ställer om sig, så nu var den mer förberedd på vad som skulle komma. Nästa pass kommer nog att gå ännu bättre styrkemässigt!




Kommentarer
Postat av: Anonym

hur mkt tar du i bänk??

2011-07-17 @ 17:15:26
Postat av: Bella

Benböj är en helgrym övning för en snygg rumpa! ;D

2011-07-18 @ 15:50:49
URL: http://bellaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0