Bulka

Jag har inte skrivit speciellt mycket här på bloggen om vad det innebär att bulka, även om jag har gjort det i några månader nu. Bulka är när man äter mer än man förbrukar för att bygga muskler, men samtidigt lägger man oundvikligen på sig lite fett och vätska.

Det är första gången jag bulkar, vilket innebär en del skillnader motför om man bulkat många gånger tidigare. André (svärfar, PT) hjälper mig och berättar vad jag bör ligga på osv, vilket känns riktigt bra. Det är bra att ta hjälp av någon som har koll på läget! Som nybörjare (mindre än 5 år inom byggarbranchen brukar räknas som nybörjare) kan man gå upp 2 kg per månad när man bulkar, eftersom man bygger mycket muskler då. Sedan när man gjort detta några gånger är det rimligt att ligga på +1kg per månad. Annars lägger man lätt på sig onödigt fett som sedan måste deffas bort.

Jag har bulkat sedan april och har faktiskt lyckats öka en del i vikt, vilket jag alltid haft svårt med tidigare. Jag kan äta hur mycket som helst, men det händer aldrig något med kroppen, haha. Men nu har jag lyckats. Två kilo i månaden har dock varit omöjligt, för trots att jag äter hela tiden och ALDRIG väntar så länge mellan måltiderna att jag ens hinner bli hungrig så händer det inte så mycket.

Jag har märkt nu under min bulkperiod att jag lägger på mig mer muskler, vilket känns superkul. Man måste ligga på kaloriöverskott för att bygga muskler, annars bryter man bara ner kroppen. Jag har även lagt på mig mer vätska och fett, men jag har aldrig känt mig i bättre form än vad jag är nu, just för att muskelmassan har ökat och jag har blivit starkare.

Min bulkperiod kommer att vara ganska länge och jag har som mål att nå 67-68 kg. Nånstans där vill jag hamna innan jag är klar, vilket då innebär en viktuppgång på 10 kg. Till våren hoppas jag ha nått det och då väntar en deffperiod som jag planerar att börja 1 februari. Vad det innebär kan jag skriva mer om då.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vadå? Måste man bulka för å få muskler???

2011-07-25 @ 19:01:39
Postat av: Anonym

Nya formbilder önskas! Det var länge sen du la upp nya! :>

2011-07-26 @ 14:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0