Nytt träningsprogram






Har precis överlevt ett hårt träningspass med min personliga tränare (svärfar). Det var riktigt tungt kan jag lova! Vi öste på i två och en halv timme med högst 60 sekunders vila mellan seten.

Nu har jag ett nytt träningsupplägg som jag ska testa köra efter ett tag. Det är ett byggarprogram som bygger på många tunga övningar samt några andra. Det är "fas 1" för bodybuilding, men ska inte köras om man är nybörjare eftersom det är väldigt tungt. Kroppen bör alltså vara van vid styrketräning! Man ska maxa och vara helt totalt slut efter varenda set! Det ska vara så tungt att du behöver passning och knappt klarar sista repetitionen.

Så här ser programmet ut:

Dag 1
Benböj i smith 5x5
Bänkpress i smith 5x5
Rodd i smith 5x5
Chins 2x8
Sidolyft 2x8
Situps 2x15

Dag 2
Frontböj 5x5
Axelpress 5x5
Marklyft 5x5
Skivstångscurls 2x8
Tricepspress 2x8
Armhävningar 2x8
Situps 2x15


Vid övningar som chins, situps och armhävningar ska dusjälvklart  lägga till viktskivor om du klara fler är det som står!

Detta program ska köras med konceptet en dag träning följt av en dag vila om man är ovan, men André kör de två dagarna i sträck och sedan en vilodag, vilket jag och Linus också kommer att köra på. Det blir mer vila än jag är van vid. Rastlösheten kommer väl att vara ett faktum, men jag tycker att det är värt att ge det en chans! Här ska byggas muskler! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0