Skakigt benpass!

Kom nyss hem från ett härligt benpass! Benböj, benpress, utfallsgång och benspark blev det idag. Mest framsida lår alltså, men jag får fokusera mer på baksidan senare! Fanns nämligen ingen möjlighet till att köra lårcurl idag och jag har inte speciellt bra fantasi när det gäller nya benövningar ;) Marklyft hade jag ju kunnat köra, men ryggen är lite för mör för det.

Jag var helt själv på gymmet idag. Inte speciellt oväntat eftersom folk verkar tycka att man ska göra annat än träna en fredagkväll. Why? ;) Jag körde högreps eftersom jag inte orkade lassa på allt för mycket vikter när ingen stark kille var där och kunde hjälpa mig ifall jag skulle faila. Den är sånt man har sin fästman till ju :)



Köpte ett nytt träningslinne idag! Reafynd för en hundring!



Jag har en hatkärlek till denna benpress alltså. Jag hatar den för att den är fruktansvärt jobbig, men jag älskar den för att den tar väldigt bra! Och så gillar jag att den är gammal, haha. Känns lite råare att pressa i en sån här än i en maskin. Idag kördes riktigt brännande högreps på som mest 200 kg. Älskar när det bränner ordentligt i spirorna ;)




Efter att ha gått utfallsgång runt bassängen och hade kört både högreps och dropset i bensparken DROPPADE svetten från mig. Mysigt, hehe. Jag lyckas alltid glömma hur svettiga benpassen kan vara, trots att det är samma visa varenda vecka ;)


Kommentarer
Postat av: Bella

Benpass är tamefan både det bästa och värsta som finns! ;)

2011-07-09 @ 12:35:15
URL: http://bellaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0