Vilodag



Idag har André tvingat mig att ha vilodag. Fyy, så tråkigt! Dessutom jobbar Linus dygn, så jag är sugen på att fara iväg och köra lite medelintensiv kardio. Bara för att fördriva lite tid, haha. Men det kanske bara blir en långpromenad, cykling eller en inlinestur. Inget hårt och jobbigt, utan bara för att ha något roligt att göra ;) Vi får se ikväll!

Något som man ofta förtränger är att det är under vila som musklerna växer. När man tränar överbelastas musklerna och bryts ner. För att de ska kunna byggas upp och bli starkare så MÅSTE man vila. Men alltså.. Let's face it, det är tråkigt! Därför har jag kört på fem-splitt så att jag tränar 5 dagar i sträck, men varje muskelgrupp får vila i 6 dagar. Nu ser ju konceptet helt annorlunda ut och jag måste vila mer. Well well. Jag ger det nån månad så får vi se om det funkar, annars går jag tillbaka till det jag har kört, för det har ju funkat bra hittills. Men det nya kanske funkar bättre? Man får aldrig veta om man aldrig ger det en chans! :)

Jag tycker att det är värt att ta sig lite tid för att exprimentera med kroppen. Vilken sorts träning funkar bäst för just MIN kropp? Att byta koncept i ett par månader då och då för att se om det blir någon skillnad känns bra. Ifall jag bygger mindre än vanligt så har jag i alla fall testat och vet vad som INTE funkar. Eftersom det är livslångt projekt att forma kroppen så är ett par månader inte mycket alls. Let's give it a try!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir less om jag inte får reslutat direkt.. Helst ska allt hända på en gång. Musklerna ska växa och fettet ska minska samtidigt. Bra inställning att se det som ett livstidsprojekt istället :D

2011-07-16 @ 14:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0