Benpasset from hell

Kom precis hem från gymmet. Jag ÄLSKAR att träna ben i Älvsbyn. Inte för att det finns speciellt mycket redskap eller så, utan för att Linus kan följa med mig och pressa mig till max, vilket jag har lite svårt för att göra själv just när det gäller benträningen.

Idag kördes bara fyra övningar, men sjukt många set på varje. Benböj i smith, benpress, lårcurl, benspark och sedan lite mer lårcurl. I benböjen och benpressen arbetade jag mig uppåt med tyngre och tyngre vikter samtidigt som repsantalet minskar för varje set. Benspark och lårcurl har jag ett helt annat system för. Där börjar jag med ett ben i taget och sedan kör jag dropset med lågreps och kring 10 steg. Jobbigt? Japp.

Linus fick i princip bära mig ner till omklädningsrummet sen. Kunde knappt stå på benen!


Eftersom jag har min dator hemma hos mig så blir det lite tråkiga inlägg, utan bilder. Men Linus tog ett par bilder och filmade ett benpress-set idag, så det kan hända att något av det kommer upp ikväll när jag kommer hem ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Anmäl dig gärna till veckans blogg om du vill! :D (har ca 600 unika besökare varje dag)

2011-06-12 @ 13:31:19
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0