Första dagen avklarad!

Lite nervös var jag imorse när jag skulle bege mig till IKSU för att påbörja utbildning i idrottsmedicin. Helt ny klass, helt nytt ämne och ingen som helst trygghet. Jag gillar trygghet och rutiner, haha. Jag vill veta vad som händer och vad jag kan vänta mig. Men efter några hejdå-pussar av Linus och orden: "Lycka till gumman! Ta världen med storm!", så tänkte jag att det är ju ingen big deal och det gick faktiskt jättebra! Utbildning känns intressant och väldigt relevant för den utbildning till PT som jag troligtvis kommer att gå i framtiden.

Vi har långa dagar i skolan. Föreläsningar från 08.30 till 16.00 i princip varje dag. Men det känns intressant, så det kommer nog att gå bra. Verkar dessutom inte vara så mycket som man behöver plugga på kvällarna. Inte hittills i alla fall. Idag hade vi två grundläggande föreläsningar, introduktion till en analys som vi ska göra och så pratade vi om celler och vävnader. Det känns lite svårt, eftersom jag inte kan någonting om cellers uppbyggnad osv. Men det känns som att det är jättebra att kunna! Senare i veckan ska vi gå in mer på muskler, vilket känns mer inom mitt intresseområde.



Under lunchen idag hann jag köra ett träningspass a la bröst och triceps. Jag kämpade på så gott jag kunde, men hade ett litet handikapp. Måste ha sovit jättekonstigt inatt eftersom jag vaknade med nackspärr, som sedan sökte sig neråt mot vänstra axeln också litegrann. Därför skippade jag övningar som dips och sånt och körde mer på isolerade övningar och det funkade rätt bra!





Efter dagens föreläsningar kom Linus och plockade upp mig och så for vi in till stan. Fick två presentkort på H&M när jag fyllde år så jag utnyttjade det ena till att köpa lite träningskläder. Kände verkligen att jag behövde en uppdatering av träningsgarderoben! Nu är jag ett par tights och två linnen rikare! Skall invigas imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0