PB i chins!

Innan dagens muskellabb hann jag med att träna rygg i ca 45 minuter. Började med chins med siktet mot ett PB - och jag lyckades! När jag siktar mot PB värmer jag först upp och kör lite lätt. Det setet avslutas innan jag hinner köra slut på musklerna. När jag känner mig uppvärmd går jag på tyngre vikter, eller i detta fall chins utan assist, och kör så många jag orkar med målet att slå mitt förra personbästa!

Det hann förstås bli en del andra ryggövningar också, samt lite baksida axlar, innan dagens föreläsning började. Den hölls på gymmet där vi gick runt bland maskinerna och skulle skriva ner exakt vilka muskler maskinen tränade (tex skriva alla muskler som aktiveras i framsida lår, inte bara samlingsnamnet quadriceps), ifall det var flexion, extension, abduktion eller adduktion, samt vilket ursprung och fäste muskeln har. Kul var det! Svårt med alla latinska namn eftersom jag inte hunnit plugga in alla små muskler och deras ursprung och fäste, men det kommer! :)

Efter föreläsningen stannade jag kvar på gymmet och tränade tillsammans med tre andra. Jag och Sofia samarbetade och köra superset för att vara tidseffektiva. Vi bytte alltså övning med varandra så fort ett set var klart. Även detta pass blev rygg, då jag kände att jag inte riktigt var klar. Efter ca en timme behöver ju musklerna återhämta sig, men jag var lite elak mot dem idag eftersom det fick drygt en timmes paus under muskellabben. Huvudsaken är att man inte gör så jämt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0