Tentaplugg

Godmorgon allihopa! Här tentapluggas det för fullt. "Nya" gamla tentafrågor kom upp på kurswebben igår. Fyra har jag plöjt igenom, fyra kvar.

Träning får vi se när jag hinner med.. Kan hända att veterinären skulle komma till gården idag, men vet inte vilken tid. Han skulle kolla på de andra djuren och kanske kunde kastrera lillkatten min samtidigt. Han är ju drygt ett halvår nu! Tiden går..


Men ifall jag hinner efter tentaplugg och veterinär blir det självklart träning idag! Känns viktigare än någonsin att få en paus och rensa tankarna idag :) Tenta imorgon!!


Detta ska jag kunna till morgondagens tenta:



En pärm full av papper som hör till detta moment av kursen och ska tentas av imorgon, ett anteckningsblock fullt av anteckningar från föreläsningar. Och så kurslitteraturen, förstås. Boken Global Shift och så kring 10 kapitel i två andra böcker, och ett kapitel är väl i genomsnitt 30 sidor. Yäääääy. En hel del att läsa!
Har jag förresten sagt att all kurslitteratur är på engelska så jag måste sitta och översätta den för att fatta vad det står? Har inga problem med engelska i chick-lit, men detta akademsika språk alltså.. Going crazyy!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0