Triceps

Nu är jag hemma efter föreläsning och träning. Jag märker att kroppen är ovanligt trött den här veckan och egentligen borde jag vila imorgon, men jag planerar att träna rygg ändå för helgen kommer att vara full av annat, så det blir mycket vila och återhämtning då :)

Idag tränade jag triceps och mage, och sedan 10 minuter crosstrainer på det. Hade kunnat crossa längre, men jag orkade inte. Finns inget annat att skylla på än omotivation ;)

Dagens pass:

* Pushdowns m. rep - 4 set
* Press m. rep ovanför huvudet - 4 set
* Hantelpress bakom huvudet - 8 set
* Pushdowns - Dropset

Jag körde på ungefär 8-10 reps på de flesta seten idag, vilket är fler än jag brukar göra. Hantelpressarna tog jag dock lite tyngre hantlar under vissa set och körde bara på 3 reps ibland. Tycker om att variera! :)

Sedan 12 set mage på det! Magen tränades med olika slags crunches, samt den där fällknivsmaskinen. Det brände rejält kan jag lova ;)



När jag tränar triceps älskar jag pushdowns. Pushdowns kan ju köras med stång eller rep, och jag föredrar att använda rep. Jag tycker att det ger mycket bättre kontakt, plus att man kan göra en längre rörelse. Så kör ni pushdowns med en rak stång tycker jag att ni kan testa köra med rep. Jag älskar det, men det är ju olika för alla :)



Kesellan och kaffet är downtown!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0