Löpning i kvällsolen



Det är strålande sol ute och jag kände att jag behövde fira att min hemtenta är över och att jag är helt ledig. Därför blev det en lugn springtur nu på kvällskvisten. Ingen pulsklocka, inga krav och inga måsten. Bara ut och andas frisk luft och röra på kroppen lite!

Jag är väldigt tävlingsinriktad. Inte gentemot andra, utan mer mot mig själv. Jag vill slå gamla tider, lyfta tyngre vikter och helt enkelt bli bättre hela tiden. Det är bra eftersom det får mig att utvecklas, men det är jobbigt när det känns som ett måste att slå tidigare löptider till exempel. Det kan få mig till att bli otaggad på att springa och jag känner att kraven blir för höga. Därför behöver jag en sån här löprunda ibland. Utan pulsklocka och ingen som helst koll på tider. Jag fick till och med stanna och gå ett par gånger också eftersom jag fick rätt mycket håll. Men vad gör det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0