Negativa hantelcurls



Oskarp bild med mobilkamera, men det får duga!


Dagens gympass var helt underbart! Arbetade mycket biceps. Lyckades inte med några ökningar, tyvärr. Men trycket var enormt! Det var några veckor sedan jag hade så sjukt mycket tryck i biceps! Något som jag funderar över är dock varför jag får mer ådror på ena armen? Skumt när jag lyfter lika tungt..

Idag jobbade jag lite med negativa hentelcurls. Det funkar ofta bra för mig när jag vill öka. Man liksom vänjer musklerna vid lite tyngre vikter. Vad är då negativa hantelcurls? Joo, man hjälper till med andra armen lite på uppvägen, sedan när man sänker hanteln använder man bara den armen man arbetar med. Och så sänker man långsamt. Musklerna är starkare i den fasen av övningen. Sedan försöker jag att hjälpa till mindre och mindre på uppvägen. Till sist klarar man ett par reps och har ökat hantelvikten. Har funkat bra för mig tidigare, så nu fortsätter jag på det! Dock är ju inte alla set negativa, utan jag kör lågreps på hantlar där jag som mest orkar 4-6 stycken de flesta seten.

Efter bicepsövningarna körde jag åtta set triceps också. Triceps ska ju som sagt tränas mer senare i veckan, men jag blev så sugen på att köra liiiiiite ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0