Slutkörd

Guud vad jag känner mig duktig idag! Började dagen med 5 kilometers löpning, sen har jag även hunnit med att cykla 17 kilometer och köra ett grymt ryggpass. Nöjd? Ja. Dock lite slutkörd, haha. Har verkligen tagit ut mig ordentligt. Den inplanerade vilodagen imorgon känns välbehövlig, minst sagt.


Så här såg dagens ryggpass ut;

* Chins - 4 set
* Rodd i cable - 4 set
* Latsdrag - 4 set
* Rodd i maskin - 4 set
* Lats i cable - 4 set
* Bellyback - 4 set
* Kryssdrag (baks ax) - 4 set


Sedan blev det även 5 set biceps också. Hade inga förväntningar på det, men lyckades med ett PB på 14-kiloshantalrna i repsantal. Tror iaf att det var PB, haha! Svårt att komma ihåg. Inte ofta jag kör högreps, om man säger så. Men det känns som att jag klarade fler nu är tidigare. Nice nice!

Högreps var också temat för resten av passet. Liiiite långtråkigt tycker jag ju att det blir. När jag kör högreps kör jag 9-14 reps per set och det tar ju sån tid, haha. Därför har jag bara kört 4 set på varje övning idag. Det känns lite som att jag kör nautilus-metoden nu.. Fattar inte hur folk står ut med att göra sånt år ut och år in! Jag är less nu efter tre dagar ;)



Övningsbeskrivning - Kryssdrag baksida axlar









Sammanbitet, koncentrerat och tungt!

Superbra övning för baksidan, enlig mig. Du ligger alltså på en bänk i mitten av en cc (cable cross/kryssdragsmaskin). Tänk på att pressa ner axlarna mot bänken under hela övning. Känn att det tar i baksida axlar, så att du inte jobbar för mycket med armarna. Triceps kan kopplas in om man gör fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0