Superset

Efter dagens seminarie samt lunch med Denise var jag redo att slåss mot hantlarna på gymmet. Idag tränades bröst och triceps. Högreps, precis som igår. (Ska köra det resten av träningsveckan också). Måste säga att det är lite jobbigt mentalt att köra högreps, eftersom man då måste sänka vikterna. Körde till exempel bänkpress på endast 30 futtiga kilon idag. Det känns ju lite klent, men det är bra att köra någon högrepsvecka ibland också!


Så här såg dagens pass ut:

Hantelpress på bänk
(bröst) - 4 set
supersetat med:
Hantelpress bakom huvudet (triceps) - 4 set

Lutande hantelpress (bröst) - 4 set
supersetat med
Dips mot bänk (triceps) - 4 set

Bänkpress (bröst) - 3 set
supersetat med
Frenshpress (triceps) - 3 set

Breda dips (bröst) - 4 set

Pushdowns (triceps) - 3 set
supersetat med
Flyes i cabel - 3 set


När jag tränar två muskelgrupper och kör högreps tycker jag att superset är ett bra koncept! Det är ju nämligen lite mer tidseffektivt än att köra en övning i taget. När man kör superset så går man direkt vidare till nästa övning, utan att vila mellan. När man kört båda övningarna får man vila, sedan börjar man om. 

Som exempel kan vi ta dagens första övningar. När jag hade kört liggande hantelpress för bröstmusklerna hoppade jag direkt upp och tog en lite lättare hantel och körde tricepspressar. Sedan vila ett tag och börja om med bröst. Got it? :)




Kommentarer
Postat av: Ntherese

hej, har startat en omröstning i min "meny spalt" där jag undrar vad just du tycker om min blogg, vore kul om du gick in och röstade så jag har en chans att förbättra mig!:)

2011-05-19 @ 14:39:38
URL: http://detjagbrinnerfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0