Utmaningar

Jag anser att det är jätteviktigt att utmana sig själv. Att ha mål och delmål. På en av mina garderobsdörrar har jag tejpat fast ett papper med utmaningar som jag ska uppnå, datum för när det ska vara gjort, samt vilken belöning jag ska få när jag har klarat det. Utav listan som skrevs för någon månad sedan har jag nu klarat två av utmaningarna - och fler finns det som ska bockas av!

Den första utmaningen jag har klarat var att springa 5 kilometer, utan att behöva stanna och gå. Dewtta skulle göras under 30 minuter. Piece of cake när jag väl börjat med lite löpning! Detta skulle jag ha klarat 24 maj, men jag gjorde det redan den 22a. Det visade sig dessutom att om man springer och inte stannar och går så kommer man automatiskt en bit under 30 minuter, haha. Men det kunde jag ju inte veta när jag skrev målen, eftersom jag aldrig sprungit 5 kilometer innan. Belöningen för detta mål är ett nytt träningslinne. Det ska inhandlas så fort jag har lite pengar över.

Den andra utmaningen som jag har klarat är att vara godisfri i två veckor. Jag har nu klarat mig drygt två veckor utan godis och det har faktiskt gått superbra! Jag har ätit nötter istället och vindruvor istället. Jag tycker nämligen om att sitta och plocka, så allt i små bitar funkar väl egentligen bra som substitut! Belöningen för detta mål är en ny tesort. Jag dricker nästan alltid rött te på kvällarna, så nu är det dags för utökning av tesortimentet här hemma!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0