Tonårssyndromet

Jag känner mig rätt energilös idag. Jag är liksom hungrig, men är inte sugen på något. Jag har bara hunnit få i mig tre mål idag (mellanmål inräknat) och har tre mål kvar för att få i mig den energi jag behöver. När någonting med min kropp känns konstigt och annorlunda funderar jag självklart direkt på vad orsaken är. I detta fall är det inte svårt att förstå. Det är självklart helgens matintag som spökar! Under helgen har vi ätit få stora mål istället för flera som jag är van vid. Detta har lett till småätande mellan måltiderna i form av sötsaker. Därför har någonting rubbats lite i min hjärna och den tror att den ska få sötsaker istället för riktig mat. Tonårssyndromet skulle jag vilja kalla det.

Dagens tonåringar har fruktansvärt dåliga matvanor. Naturligtvis inte alla, men många. Det är liksom okej att äta sötsaker när man blir hungrig på skolan till exempel. Att äta en kaka till mellanmål är liksom inget konstigt idag. Det leder ofta till att man blir mindre sugen på riktig mat och istället tankar på med mer sött när blodsockret går ner. Inte okej!




Nu ska jag försöka få i mig middag. Hungern finns, men inte suget. Tror dock att jag hinner bli sugen medan jag fixar maten. Linsröra blir det idag! Fruktansvärt gott!


(Hur kan man offra vanlig mat för sötsaker förresten? Vanlig, god, hälsosam och näringsrik mat är ju det bästa som finns! Dessutom blir man betydligt piggare, gladare och mer träningssugen om man har bra matvanor!)


Kommentarer
Postat av: L

max är godare än äggröra, eller linssoppa...men gärna för mig...bli min kock och laga min mat:D (om du är billig;) )

2011-07-04 @ 18:22:30
URL: http://thenotesofmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0